Pencanting tegar

6/13/11

Setelah hampir 2 tahun

Assalamualaikum

Ya, sebagai mahasiswi IPTA aku akan duduk di rumah mengembangkan punggung sehingga bulan 9 ini. Ya, kenapa aku tidak bekerja? Abah aku terlampau nak sangat aku kahwin awal makanya aku harus belajar dengan laju2 bagaimana untuk menjadi seorang surirumah yang baik. HOHOHO
Joking.

Dah hampir 2 tahun aku tak memasak sebab aku duduk asrama. Kalau aku balik rumah pun mak aku juga yang masak disebabkan tulang dan otot-otot yang telah terdidik menjadi malas ketika di hostel. Yeaaaaah, inilah masanya untuk menegangkan urat- urat yang nak tersimpul nak luruskan tulang belikat yang membengkok. RAWR!

Hari ini, aku mengambil keputusan untuk memasak. RAWR! Mak aku terkejung bila aku kata nak masak. HAHAHA

Setelah lebih 2 jam berpung pang pung pang kat dapur, aku telah berjaya menyediakan masakan berikut !

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

1. Ikan cencaru goreng garing dengan sambal cili sos
2. Ayam goreng
3. Sup sayur lobak merah dan so'un dan tauhu.
4. Jus epal ( ok, ni adik aku yang buat )
5. Nasi putih yang sedap ( perlu ke? )
6. Dapur yang kemas.

Ngahaha!!!!!
Ok, macam noob gila kan 2 jam masak benda alah tu je. Hak ela, bagilah peluang sikit kat aku! Bagilah semangat sikit!

Ok, esok aku nak masak lagi.
okebai.

4 comments:

OKED chokelat said...

uit..ok la ni...menu cencaru grg smbal tu cam menarik je...tiba2 perut bkencorong nie ha....

CKB said...

ekek..thnx...
mmg mnarik.. tmbahkan aje sos cili dlm smbal tuuu..:)

Seksi Bani said...

teruskan memasak.. lepas ni ajak2 kawan2 dtg kawan.. hint2.. hehe

CKB said...

ajak2 kwn2 dtg kawan? gua x phm derr. huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails