Pencanting tegar

6/16/11

Kalau rasa gembira *sambung

Kalau rasa gembira tepuk punggung!..hoi! hoi!
Kalau rasa gembira tepuk punggung!   hoi! hoi!
Kalau rasa gembira beginilah caranya, kalau rasa gembira tepuk punggung! HOI! HOI!

Ha, kau semua tak rasa pelik ke bila lagu " Kalau rasa gembira " tu ditukar dari tangan kepada punggung. Demm lah. Memang pelik amat!

Intro..

Assalamualaikum semua.

Bila aku cakap tepuk punggung mesti korang semua yang otak belu lagi kuning- kuning langsat ni mula menerajah memesong pikiran ke arah yang lebih gelap. Pastu kata aku cakap bukan bukan. Ciskek!
Aku bukan cakap nyanyi kosong baii, aku pernah nampak seorang minah ni tau2.. bila dia happy je dia tunjuk punggung dan tepuk kuat2. Pe jadah baii?
***************************
Hari ini aku keluar dengan awek tercinta aku. Saja sambut birthday dia awal. Esok birthday dia. Dia nak keluar dengan pakwe pacaknya, maka aku diketepikan. Ciskek! Haha.
Aku agak emosi hari ini. Jadi mood pun tak ada. Aku pergi bershopping dengan pakai t-shirt dan tudung bawal. Takdelahhh shawl mawll niii.

Rasa marah, kecewaa, sedih, down menerajang- rajang hati dan emosi benak aku. Maka aku mulakan langkah silat memulihkan diri. Zattttt!!!!. Kita shopping sampai pengsan! RAWR!

Awek aku dengan cake nya. HB babe! <3

Rupanya dekat Times Square dah ada banyak kedai baru. Murah! Aku meroyan tengok pakaian cun2 murah2 pulak tu. Ciskek! Ada satu tempat tu tulis " Fashion Runway". OHEMMJAYYY. Nyesal gua pakai T-shirt je. Patut gua pakai jeket panas ketiak basah kewl dengan shawl belit kepala. Baru lah fashionable! RAWR!

Gua letih. 

Hekceli bukan ini yang gua nak cerita. Aku rasa down sikit dari semalam sebab ikan cencaru peram bakar madu aku tak menjadi sangat. Bukan tak menjadi apa, cuma ikan tu tak cantik rupa dia. Hancur. Tapi sedap lah. Ngeh3

& hari ini.... pagi2 lagi...

Takpelah.. dah shopping lega sikit. Tiada lagi gangguan emosi yawww!
Senyum arr CKB... Senyum ahhhhhh

Kau suruh orang senyum, nasihat orang gembira2... tapi kau down pehall??
Benda kecik je baii.. kau akan wanita besi. RAwr!

* Aku senyumlah niiii

( monolog )


Aku jenis tegar. 
Aku jenis tegar.
Aku jenis tegar.
I dare to take the risk.

But..

This heart is not made of steel.

OUT

p/s: kalau rasa sedih tepuk ATM! Ka-ching! Ka- ching!

8 comments:

Atia_gadismelayu said...

waaaaa...!!! nak outing jugak.. huhuhu..

qwert. said...

hee.mcm sempoi ajar bebudak lagu mcm tuuh kan :P

Unknown said...

pakwe pacak. macam bongok kan kau nih! ish anyway thankyouuu :) sayang ko ketat ketat. :')

CKB said...

atia: mmg ! weh, ble mau hangout ngn dak2 matrix?

CKB said...

unie: sempoi kannnnn? hahaha

CKB said...

nadia: syg ko gila ketat!

Lizan said...

mukadimah yang menceriakan hidup ku... kalau anda gembira korek tinger hei hei

CKB said...

haha..lg geli korek tlinger..blubang kang baru tau..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails