Pencanting tegar

12/6/10

gaban gaban gaban.

salam.
hari ni aku masih tak berapa nak sehat.
entah kenapa setiap kali aku nak tunduk especially time sujud bahagian occipital region dan gigi geraham dua- dua bahagian aku sakit. Sakit tahap nak tercabut kepala aku rasanya. Macam tengkuk aku dah tak boleh nak pegang kepala aku lagi dah. Ada sesape tahu kenapa?

Sebenarnya ini adalah hari keempat aku demam selsema. Pagi- pagi buta waktu subuh camtu aku akan mula rasa nak demam. Begitu juga pada waktu petang sebelah malam. Batuk- batuk dah kurang, selsema pun takdelah teruk sangat, cumanya kahak tu banyak gila. Warna kahak aku telah bertukar dari hijau-pekat-berdarah kepada kuning-pekat-berketul.

Jadi, ada improvement di situ. Badan rasa tak selesa , tiap kali batuk bahagian kerongkong yang paling belakang rasa cam nak tecabut. Cervical vertebrae aku pun cam sakit je.
 Tapi semua ini bukanlah masalah sangat. Aku cuma bimbang kalau-kalau berjangkit dengan orang lain terutamanya kakak aku yang tengah sarat mengandung.

Biarkan isu sakit, InsyaAllah Allah akan sembuhkannya. ^^

Pagi ni aku agak ceria dari hari sakit biasa. Badan rasa kuat sikit. Mengadap desktop menaip papan kekunci dengan laju- laju mengharapkan idea datang mencurah. Tadi ada orang call aku. Nombornya aku tak kenal. Aku jawab jelah.

" Hello, Assalamualaikum..Siapa ni?"
"hello, siapa ni?"

aik?ko yang call aku ko pulak tanye aku sapa

"Hello, siapa ni? Awak yang call saya awaklah beritahu awak siapa", kedengaran suara aku yang tegas dalam serak.

"Eh, kamu yang miskol saya.. dalam hp saya ada nombor miskol kamu. Kamu lah beritahu kamu siapa miskol2 saya?"

"Eh, manede saya miskol2 kamu. Sorry, rasanya kamu salah nombor. Bye.Assalamualaikum", Aku hangoff talian dalam ketegasan demam.

Then, berkali- kali dia cuba call aku balik. Aku malas nak angkat. Pantang tahap gaban betul aku. Kau yang telefon aku kau pulak yang tanya aku sapa. Dah kata wrong number tu wrong numberlah. Haishhh

p/s: entah kenapa sejak kebelakangan ini ramai sangat orang wrong number. Takreti bace nombor atau sengaja? Ah, malas nak layan

entry emo dari orang demam gila gaban.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails