Pencanting tegar

12/22/11

From Sg Buloh with love

Banyak benda ayang aku belajar ketika aku berpraktikal di Hospital Sg Buloh. dan kini, barulah aku rasa yang aku ni pelajar OT. 

Aku hands- on dengan patient ini, Mr. A. He's 19 years old. And he had severe TBI ( Traumatic Brain Injury ) due to MVA ( Motor vehicle accident ). Tell you what, dia merupakan seorang ketua platun Kadet Polis, hot guy i must say, tall, hensem some more. 
Just right after the accident happened, he had severe brain defect. His cognitive was impaired. He acted like a small child. He lost his left fingers and both of his toes. He had problem with balancing thus he will have problem in walking. Most of the time he will sit on wheelchair. 

You know,dari seorang yang berjaya la jugak kan. hot dan segala.. terus jadi macam tu. Masa aku tengah bagi activity kat dia, aku terfikir sendiri.

" Kalau Allah dah nak bagi tu, Dia akan terus bagi je."

Don't get me wrong. Cuma aku terfikir, Mr A dah dapat bahagian dia, yang aku ni.. seorang pelajar terapi carakerja yang masih sihat walafiat, normal lagi... tak tahu apa akan jadi lepas2 ni.

Dealing with these kind of patient made me realize that how ungrateful I am to my Lord. Dia bagi aku nikmat punya banyak, tapi sedikit aku syukuri.
Hurm.

Mungkin aku bukan pelajar yang cemerlang, tapi aku berdoa dan memohon pada Tuhan aku yang Maha Esa, agar aku dapat menjadi seorang OT yang berguna. Yang dapat memberikan kesan positif terhadap hidup orang lain. Dan kalau bukan sebagai seorang OT pun, aku harap aku sudah dan akan melakukan sesuatu yang baik kepada manusia seputar aku.

Tak banyak pun, sikit pun jadilah. 
Nak bawak bekal masa rehat dalam liang lahad.
InsyaAllah. InsyaAllah.

1 comment:

Anonymous said...

I was just searching for this info for a while. After 6 hours of continuous Googleing, finally I got it in your web site. I wonder what is the Google's issue that does not rank this type of informative web sites closer to the top. Normally the top web sites are full of garbage.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails