Pencanting tegar

5/31/10

harga sebuah senyuman =)



mahal sangat kah sebuah senyuman itu?
aku pergi ke sebuah kafe di hospital tuttt
mlm itu mmg lapar sekali..aku dan kakakku pergilah menjengah apa2 makanan yang boleh ditelan
sesampai di sana

" err.. assalamualaikum bang..nak sandwich tu bang"
 abg yg jage sandwich tu wat derkk je

"bang"
die wat derk lagi ngan muke x semenggah..poyo2!!

aku da cam x tahan nk marah ckp
" bang, sandwich tu abg nk jual ke x bang??"

" aaa..ye2..jap ek"
terkial2..

pastu nk g beli air plak..
"pakcik..nk barli suam dua"

"aaa..xde2..da abes2!!pakcik nk tutup ni"
mangkok hoii!!
ckp je la elok2 bai!

da la lapa..org2 kt situ seko pon x senyum
masam mencuke
susah sgt ke nk senyum
nurse2 kt situ pun..muke musibat je..mnela pesakit nk baik..sakit hati tgk nurse muke masam cam lemon


susah sangat ke nk senyum? apakah aku perlu bayar baru kau dapat tersenyum?

aku kalau tengah mood x baik pon..tapi kalo org senyum aku boleh j senyum balik..sejuk ati den ni haa tgk org senyum maniss je

senyum tu kan satu sedekah
ape salahnye senyum je kt sape2

hati yg panas pon boleh sejuk disebabkan sebuah senyuman
org yg x lawa pon nampak manisnye jika dia tersenyum

aku bile org muke musibat ni nk je aku wt cenggini kt dye taw
        senyum bai..senyum!!!!

oleh itu..senyumla anda semua seperti saya!!!!
haha..anda akan sentiasa nampak manis n comel di samping dapat pahala lagi
tapi harus diingat..senyum kerana Allah baru dapat pahala
kalo senyum menggatal..dapat dose bai!

senyumla cam abg2 kite ni..hee~~

tgk kami..relakz je..senyum semua!!!!!

senyumlah selalu yek!
=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails