Pencanting tegar

5/24/10

ingat gigi putih bagus sgt ke??


adalah tidak dinafikan
sentyuman yang menawan bukan saja terletak kepada rupa paras seseorang sahaja tapi ternyata KEPUTIHAN GIGI beliau!
ada fakta mengatakan bahawa gigi putih tidak mempunyai kekuatan yang setanding dengan gigi yang berwarna kuning. ( bukan gigi kuning x gosok gigi tu! ni gigi kuning yang semulajadi..durhhh..)

warna2 gigi ini dipengaruhi oleh gen yang diwarisi dari keturunan lalu mempamerkan warna2 sama ada kuning atau putih di enamel gigi. ( xtau la plak kalau ade org gigi dye ijau tu mmg no komen la..haha..)

sekarang ni aku rase masalah gigi kuning da xde masalah sgt..
sbbnye ade solusi nye yakni.. kaedah memutihkan gigi yang boleh didapati di klinik2 gigi yang terpilih dan nmpak mahal!hahaha


ni antara bukti cik Tipah yang dulu bising gigi dye kuning sekarang da putih selepas menggunakan kaedah tersebut

namun begitu awas!

mengapa?
apabila anda memutihkan gigi anda..anda telah menghakis lapisan enarmel tersebut menyebabkan gigi anda semakin nipis dan mudah rapuh
perlu diketahui bahawa gigi original yang berwarna kuning adalah hasil daripada terlebih kalsium lalu disalurkan kepada gigi yg menyebabkan gigi menjadi kuning

antara penyebab gigi yang tumbuh2 j kuning adalah

1. keturunan..ko x leh wat pe2 dah..mak abah ko da memang warisi pusaka ni..kui3
2. mase kecik2 ko suke makan ubat gigi.. especially KODOMO LION..huhuh ( mmg sedap okeh!..aku suke perisa anggur n strawberi..)
3. erm.. banyak sgt minum susu high kalsium pun  leh gk sbb kan gigi ko kuning..lalala
4. ok..aku dah x taw..sila tanye dokter gigi anda..macehh

berbalik kepada penghakisan enarmel td..
apabila penghakisan berlaku..maka penipisan berlaku
maka gigi anda yang putih chantek tu x akan bertahan lame..
mungkin utk 20-25 thn...atau lebih..
kemudian..gigi anda akan cepat patah atau akan jadi sperti ini..

takut x???

maka dengan itu..
xkesahla warne gigi anda kuning biru mahupun pink hijau dan rainbow kaler
kalau da originalnye kaler itu..redha aje le
adelah hikmah di sebaliknya
yang penting.. gigi anda kuat
anda boleh makan sesuke hati
dan sehat xde penyakit..
berehhh

gunalah produk ini utk jage gigi anda
mne nk dapat pon aku x tau la..hehe..chow!

8 comments:

shafiq said...

thanks for sharing.. ;)


My latest entry : Sekuel Tebaru Iron Man, Ironing Man !

fadzlina said...

u r most welcome..=)

coki - coki said...

hyeee.
blog walking.
follow u.
hit me back(:

fadzlina said...

heee~~

one_are said...

eh, haha, selama ni aku asek nak gigi putih tapi sekarang ni bersyukur ngan pemberian tuhan.

fadzlina said...

hihi..tula..manusia ni mmg x pernah puas..ade je yg x kene

MOHD AMIR MORAD said...

gwa ingat gigi awk tu berlubang...ropa-ropanya,kat LCD gwa ada tahik cicak...hampeh tul...

http://amirkomeng.blogspot.com/

fadzlina said...

hhehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails