Pencanting tegar

10/5/16

Mati itu pasti


Kalau kita duduk mengenang, apa yang kita dapat lihat.


Dalam dunia sekarang, semua orang mengejar populariti, kekayaan, percintaan hingga jannah.


Malu kekadang bila fikir...
Kita nak macam- macam

Tapi bila mengaji pun tajwid tak betul.
Solat pun berangan- angan lagi.

Image result for mengaji alquran

Kalau esok aku mati,
persoalan pertama aku...

1. Selama ni aku buat ibadah Allah terima tak
2. Ada tak orang yang marah kat aku
3. Ada tak orang nak doakan aku?


Sedih bila kita sebenarnya tak sebaik mana tapi orang anggap macam kita level ustazah.


Sekarang bujang, bila jadi isteri nanti.. adakah aku akan jadi isteri yang baik?
Isteri yang solehah?
Adakah suami aku menjadi suami yang mengikut Sunnah?
Adakah aku akan dapat level up iman aku ?
Adakah suami aku dapat bimbing aku?
Adakah aku dapat memberi ketenangan kepada suami aku?


Tapi tulah.

Sekarang ni bujang pun,

Adakah aku sudah menjadi anak yang solehah?
Adakah ibu bapa aku redha dengan aku?
Adakah aku sudah menjadi yang memberi kesenangan pada orang lain?

Seperti mana maksud nama aku

Cahaya Kesenangan.



Aku rasa... useless kadang- kadang.
Haih, entahlah. Banyak benda yang nak dirisaukan. Tapi lagi risau kalau aku mati tiada orang tahu.
Siapa nak doakan aku? Aku dahlah banyak dosa.


Haih

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails