Pencanting tegar

3/11/12

Down, bad mood = Girls

Assalamualaikum

Yaaa..tu dia... dia mai dahhh

Lama gila tak hapdet. Idea banyak tapi malas nak taip. Takpelah, nasib baik aku bukan jenis gila trafik. Eh? Lalaalal.

Ok, sepanjang ke'absent' an aku.. pelbagai ujian yang Allah telah test aku. Mostly, mentally pressure. Well, Alhamdulillah.. Allah masih sayang aku dan hamba- hambaNya yang lain Dia maish tetapkan hati- hati kami di atas jalanNya. Syukur atas nikmat yang cukup tinggi ini.

Personal, friends, study and bad innertalk adalah antara 'panglima-panglima' yang perlu aku perangi. Berbekalkan kekuatan yang Allah pinjamkan kepada aku, I shall defeat them all! Bhahaha. InsyaAllah.

The pressure is getting tight, and lately senang sangat jatuh sakit. Yea, something bothering my mind plus with bad lifestyle that I have been practiced for over a year. I shall get in shape and get myself fit back!

Perempuan memang senang nak bad mood. Kadang2 tak tahu kenapa tiba2 je bad mood and nangis. Mengada- ngada bahasa mudahnya. Actually, sometimes ( or should I say most of the time?) bad mood and nangis2 tu bukanlah sesuatu di dalam kawalan kami. There's just like a hurricane of hormones inside your body and mind which then appears ugly attitude. *Sigh.
Maafkan kami kaum wanita yang selalu tak dapat difahami.

And yeahh, sepatutnya kita sendiri kena cuba kawal. Camne nak kawal?
Banyakkan istighfar.
Yelah, kepada siapa lagi nak minta? Badan sendiri pun tak dapat nak control, so why not ask from the Owner of our body, heart and mind? Ask Allah to take care of us.

"Ya Allah, jagalah hati- hati kami, lindungi hati dan akal kami dari kejahilan. "

****

Banyak sangat benda yang sedang bermain di fikaran sekarang. LI tak tahu lagi nak pergi mana.
Entri pun tak tersusun point nya. Pepandailah korang absorb the idea from this entry.

Challo betteh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails