Pencanting tegar

1/28/12

Make- up berlebihan: hanya untuk orang yang tak konfiden!

Okay, hamek kau panjang gila tajuk entri kali ni. Bhahaha!

Assalamualaikum!

Kaum perempuan macam aku, kau dan sesiapa yang terasa dia ada gene XX pasti akan ada rasa untuk sentiasa menjaga penampilan. Ya lah, wanita kan diumpamakan seperti hiasan dunia. Dan sebaik- baik hiasan adalah wanita solehah. :D

Hokay, aku jalan- jalan dekat jalan ( eh, memanglah kan? ). aku tengok ade la bebudak yang tak berapa nak cukup umur yakni masih bersekolah lagi. Segak bergaya dengan baju berjenama, high heels dan make- up. Make- up?

Make up untuk aku adalah:
- celak
- lip balm yang aku beli dari Mekah boleh tuko kaler
- krim muka
- bedak johnson's Baby.

4 benda ni adalah yang aku akan selalu guna bila keluar dari rumah. Celak? Tnegoklah kalau aku rasa nak guna aku pakai la. Kalau tak, aku blah, start enjin... jalan!

Hokay!

Camni citer dye sebenarnya. Korang tahu tak kalau guna banyak snagat mekap contoh bedak asas, blusher etc etc etc tu boleh merosakkan kulit muka kita? Kulit muka kita akan lebih mudah berkedut dan ianya akan tua sebelum usia. Auch!

Terlalu banyak bahan kimia dan ape ntah lagi dalam mekap2 tu kita pakai kat muka merosakkan struktur keanjalan kulit kita.Hal ini disebabkan bahan kimia itu telah mengubah struktur collagen kulit kita dan menggalakakkan lebih banyak cross- linkage. Apa tu cross linkage? Google! Jangan malas! Lepas tu, menggelabah kulit rosak.. cucuk Botox! Terima kasih teknologi! =.=

Bila kita pakai mekap, kita sebenarnya sedang menutup keaslian wajah kita. Wajah kita ni sudah sememangnya cantik Allah bagi. Kita cuma perlu maintain kan aje. Pakai krim, pencuci muka, done!
Mekap2 ni adalah untuk mereka yang kurang keyakinan terhadap diri mereka. Oh, bukan bermakna mereka hodoh. Cuma, mereka bimbang mereka tidak menjadi perhatian.

Bagi pengantin, mungkin boleh dikecualikan. Namun begitu rasanya tak perlulah begitu over kot mekapnya. Cukuplah sekadar membezakan yang mana pengantin, yang mana mak mertua. Bhahaha!
Bila kita pandai jaga, tak payah la nak cucuk Botox bagai.

Eh, yang pakai Botox pun adalah mereka yang kekurangan keyakinan diri. Takut kan penuaan.
Grows old with grace people! You are beautiful with the wrinkles!

Ok, lari tajuk dah.

So kengkorang semua. Jomlah kita mengurangkan penggunaan make- up kat muka. Kesianlah dekat kulit kita. Kesian juga pada lelaki ajnabi.. iman mereka mampu rosak disebabkan keghairahan kita ber make- up2.
Jom make-up untuk suami saja! Yahoo! Cek it out this entry!

Lets do it! Wear it right!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails