Pencanting tegar

9/27/11

Malam dingin yang hangat

Malam ini aku duduk termangu di depan laptop yang baru masuk tahun ketiga bersamaku.
Rheumatoid arthritis dan OTPF aku tatap satu- satu dengan mata yang semakin mahu layu.
Jasad umpama kayu terpacak di kerusi tak bisa bergerak sini sana
Sejuk.
Tapi masih hangat.
***************************
Orang kata.. dalam hati ada taman
Mungkin untuk aku.. bukan taman lagi..

Ia ada sebuah dunia penuh bunga dan kilauan bintang
Putih
Bersih
Suci

Patut kah aku punya perasaa berat sebelah ini?
Sedang patut aku letak redha di puncak emosi
Bukan rasa yang bias
Tak adil
Tak adil


Mungkin aku perlu minta lagi pada Tuhan
" Ya Allah, tolong jaga hati ini. Tolong jaga hati ini. Jangan biarkan aku menyerahkan kepada yang bukan sepatutnya. Hanya Kau yang Maha Memahami"

Jangan bias
Jangan berat sebelah




Ada satu suara di hujung kotak hati

" Aku berdoa pada Tuhan agar dia orangnya. Ya, dia. "

Allahumma ameen. Moga Allah permudahkan urusan kita.

Selamat belajar wahai mahasiswa sekalian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails