Pencanting tegar

8/1/11

Faham

Setiap manusia itu sememangnya diciptakan unik dan beda.
Manusia sukakan sesuatu yang sama... mudah faham katanya. Senang cerita, satu kepala.

" Aku suka dia.. dia faham aku. Kau macam dia, tapi aku lebih suka dia. Dia macam aku. "

Manusia itu beda. Beda.

Kadang kita lupa, manusia itu berubah setiap saat dalam hidupnya.

" Kau bukan macam kau yang aku kenal dulu. Kau tak faham "

Berubah menjadi putih bukan sesuatu yang hina kan? Kalau tidak putih pun, cuba menjadi itu bukansuatu yang salah. Mengajak lebih ramai menjadi bersih itu banyak pahalanya kan?


- Dunia ini hanyalah suatu penipuan.
- Buatlah sesuatu yang Allah suka meskipun ramai manusia yang tidak menyukainya.
- Ikhlaskan hati dalam setiap amal.


Allah ciptakan jurang beza antara manusia supaya wujudnya toleransi dan persefahaman antara golongan yang berbeza itu. Supaya kita saling mengenal.

Kalau sama itu klon.

Jangan asyik harap benda yang sama. Kau suka orang yang sama macam kau?

Bercakap depan cermin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails