Pencanting tegar

7/20/11

Back to basic

Assalamualaikum

Kembali semula aku ke sini. Menconteng titik demi titik di dunia maya yang menjadi pendengar lelah ku yang setia. Aku manusia biasa. Masih memerlukan gas oksigen untuk respirasi lalu menghembuskan karbon dioksida ke udara bebas. Untuk ke sekian kalinya aku masih berlumba dengan masa. Titian masa yang tak kenal erti mengalah membuat aku semakin lelah. Rapuh rapuh langkah kaki memijak gunung dugaan mengeluarkan air keringat yang hampir saja buat aku lemas. Lemas tanpa air.

Setiap insan itu unik. Setiap masalah ada penyelesaiannya. Bagi aku, andainya masalah itu aku mampu luahkan pada orang lain itu bermakna masalah itu sebenarnya masalah enteng yang aku mampu tangani sendiri. Dan jika aku simpan dan kata " Jangan risau, aku leh handle", sebenarnya itulah masalah yang besar yang aku pendam sehingga membukit menyesakkan rona emosi dan denyut nadi.

Bukan semua benda kita boleh beritahu.
Tak semua orang kita boleh beritahu.
Tak semua benda kita boleh tahu.

Some things are meant to be silence.

Bukan semua benda boleh puaskan hati kita.
Dan bukan semua hati orang kita boleh puaskan.
Walau orang yang sama darah dengan kita.

Life is indeed like a wheel.

Memang kecewa bila orang yang kita harap sangat tak ingat hari istimewa kita. Sungguh, mereka semua sama.
Manusia, Al- Insan.. memang fitrahnya.. lupa.
Cukuplah Allah bagiku, cukuplah Allah penolongku.

Ada masa dalam ketawa kita lupa tentag tujuan asal ke dunia.
sedang kita sudah berjanji untuk melaksanakan syariatNya.
Percaya bahawa Allah itu Maha Esa.
Percaya cinta dan hati itu milikNya.
Mencintai manusia pasti akan kecewa, mencintai Dia bahagia selamamya.
Maafkan aku Allah, sang pelupa ini sering menoreh duri ke nadi sendiri.
Ampunkan aku.

Aku mahu kembali kepada diri yang dulu.

Ku hadkan masa untuk berkata-kata. Banyak memerhati.
Ku hadkan masa ketawa. Banyak tersenyum.
Ku hadkan masa bercerita. Banyak berdoa.

Ya Allah, saksikanlah aku hambaMu ini.. memohon ampun daripadaMu. Sungguh, Kau Maha Pengampun lagi Maha Penyabar.

Sanah helwah ya ukhti Nur Fadzlina Binti Abu Talib.

2 comments:

Taufan Bin Ribut said...

puitis ^_^


Entri Terkini : Asal lah cakap jepang lak ni????
Entri terdahulu :Tentang aku si blogger picisan

Watch my video songs ^_^

Anonymous said...

Bukan lupa.. Cumanya, tarikh yg sama boleh jadi tarikh yg plg ditangisi olehnya. Anda prnah tanya dia? Bisa? Tak mau tanya kah?

Nevermind, now he feels those feelings u had :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails