Pencanting tegar

5/25/11

Andai esok tidak tiba

Kadangkala pada lewat malam
Aku masih terjaga dan melihat si dia tidur
Dia hilang dibuai enak mimpi
Maka
aku menutup lampu dan terbaring di dalam kelam

Dan aku akan terfikir
Andai aku tak akan bangun pada esok pagi
Adakah dia akan meragui
Perasaan aku terhadapnya di dalam hati ini

Andai esok tidakkan tiba
Adakah dia tahu sebanyak mana kucintanya?
Sudahkah aku sudah cuba untuk menunjukkan setiap hari
Yang dialah untukku satu- satunya?
Jika tiada lagi hayat di dunia untukku
Dia harus menghadapi hidup ini tanpaku
Dengan cinta yang ku beri dulu
Akan cukup buatnya selamanya
Andai esok tidakkan tiba

Kerana aku pernah kehilangan mereka yang ku sayang dulu
Yang tidak pernah tahu betapa aku cintakan mereka
Kini aku hidup dalam penyesalan
dengan perasaan sebenarku tidak penah terungkap
Jadi aku berjanji pada diri
Beritahu pentingnya dia padaku setiap hari
Dan elakkan apa jua situasi di mana tiada lagi peluang kedua
Untuk beritahu perasaanku padanya


Andai esok tidakkan tiba
Adakah dia tahu sebanyak mana kucintanya?
Sudahkah aku cuba untuk menunjukkan setiap hari
Yang dialah untukku satu- satunya?
Jika tiada lagi hayat di dunia untukku
Dia harus menghadapi hidup ini tanpaku
Dengan cinta yang ku beri dulu
Akan cukup buatnya selamanya
Andai esok tidakkan tiba

Jadi beritahulah kepada dia yang kau sayang
Apa saja yang kau fikirkan
Andai esok tidakkan tiba

p/s: If Tomorrow Never Comes bu Ronan Keating

1 comment:

Anonymous said...

if tmrw never comes, let's all cherish the memories of yesterday.. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails