Pencanting tegar

3/26/11

Tok... saya ada hajat nih!

3 orang pemuda yak ni Ali, Abu dan Ahmad datang menemui Tok Waduk yang dikatakan punya banyak ilmu yang mampu melunaskan segala hajat manusia yang tak pernahnya nak puas ni.

Ali: Assalamualaikum Tok, kami datang ni ada hajat.


Tok W: Waalaikumsalan wbt, ha..ape ke jahat * eh typo pulak. hajat kamu tuh? Ni adele ni kalau tak pedajal orang mesti nak puaskan nafsu tuh.


Ali: Eh, memandai jaa Tok nii.. kami bertiga ni ada hajat baik ni..untuk kepentingan sejagat jugakk


Tok W: ha..habaq mai meh


Ali: Erm.. tok.. cemane eh saya nak berjaya? Berjaya dalam hidup saya? Tok boleh tak terus bagi saya dapat jawatan manager kat syarikat tin beskot hujung kampung tuh?


Tok W: Hamboii..banyak benor soalan hang sorang ja. Kojer senang je tuh.. Ko nak berjaya eh? Ko naiklah tangga kejayaan. Ala2 tangga Batu Kep tu. Da sampai nanti kiranye ko berjaya le tuhh


Ali: * what thaaaaa


Ahmad n Abu: ekekekeke


Abu: Ha..saya pulak tok...cemane nak jadi kaye ni tok? Boring la kais pagi makan pagi je


Tok W: Siapa suruh kau kais pagi makan pagi jeee..kais lah petang sekali bolehlah makan petang nanti.. Ala, sonang aje tuuu.. Ko pergilah bank..buatlah loan ke.. kuarkan duit..Bank kan banyak duit. Nanti dapat lah duit


Abu: Takat gitu tak payohle saya datang jumpa tok.. adik saya 3 tahun tu pun tahu jawab! * grrrr


Ahmad dan Ali: huahuahuahua


Ahmad: Ha..tok...cemane ni tok.. Saya ni dah gatai nak menikahh. Duit dah ado. Ni cemane saya nak cari isteri yang cun melecun tok? Hari tu saya ter reject Lisa Surihani lah..Adoi..


Tok W: Sonang aje tuh..Ekau nak cantik luar ke dalam? Cantik luar ko cari le pompuan yang pandai mekap tepek bedok sekilo dengan bulu mata palsu sepanjang 2 marhalah. 


Ahmad: Ha? ngape pulokk


Ali n Abu: Yele.. pompuan kalau mekap baru cantik..ala cam artis2 n minah2 shawl tuu.. da mekap baru cun gilass..tanpa mekap? Hanchooooomm


Tok W: ekekeke, udah2. Tok nak balik umah ni, malam ni malam Jumaat.


Ali, Abu n Ahmad: Tapi, kami x dapat pun apa yang kami hajatkan nihhhh


Tok W: ko pikior le. Otak Allah bagi suruh berpikir.. Demi masa pemudaa.. gunalah otak itu untuk berpikiorr..jangan buang masa dan matikan akal. Anak muda yang suka matikan akal umpama robot terhebat keluaran Jepun. Mampu bergerak, tiada impian. Bai

Mereka pun pulang dengan hampa. Tak paham apa yang Tok Waduk nak sampaikan. Ha, korang paham tak apa yang Tok tu nak sampaikan? Ce citer.. ce citerr

5 comments:

syairahmohdanuar said...

entah hape hape atonye.bermadah helah.lol :p

CKB said...

ekeke..jgn matikan akal..bak kate tok waduk :P

cEmpAkA BirU said...

Haha..

cucu pikior ler sendiri yer.. =)

CKB said...

pikior2 hgn x pikior

Seksi Bani said...

haha.. nak buat appointment ngan tok tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails