Pencanting tegar

12/28/10

Mari tutup bulu kaki!

Salam alaik buat semua kamu semua yang pastinya tak rindukan aku. ( ayat tacink )
Uhum, sejak dua menjak ni aku kurang sikit blogwalking. Hal ini kerana aku tidak ber sleepwalking kelmarin.
Tak apalah. Kegembiraan melampau dalam menyambut anak saudara kedua yakni Faris telah mengalihkan segala fokusku terhadap sekelilingku. Fer, macamlah aku yang beranak! Laki pun tak dop!

Semalam, baru dapat satu assignment. Otakku tampaknya masih belum bersedia dalam menerima segala butiran ilmu. Dah lama sangat dibiarkan rehat sehingga berkarat. Pandangan kosong sambil melampiaskan senyuman tak bermakna mempamerkan gigi kurang memenuhi struktur arkitek terkemuka.

***


Aurat. Aurat bukanlah sekadar menutup rambut serta kulit badan anda. Ia lebih dari sekadar menutup bulu kaki yang menggerinting halus.
Kalau dibandingkan dengan zaman dahulu, sekarang ini populasi wanita yang memakai tudung sudah semakin meningkat. Ya, manis betul bila mereka bertudung. Tapi, perasan tak? Cara mereka berhijab jelas pula nampaknya batang leher mereka.. belit punya belit tudung..ferrr..panjang tu tudung dye..labuh! Tapi... nampak pulah bahagian dada nye. Eh?

Aku rasa tak perlulah aku jelaskan apakah itu aurat. Aurat merupakan bahagian aib. Jadi, nape nak tunjukkan aib kita kepada umum?  Tunjuk ketiak yang baru cukur dengan muka bangga. Kaki yang baru guna VEET ditayang bersama hentakan kaki ala- ala kucing jalan (catwalk).

Erm, aku pasti bagi mereka yang sudah mengenali aku dahulu atau belum pun kenal siapa aku pasti kamu berasa jelik dengan ayat- ayat poyoku ini. Ya, benar. Aku pernah berada dalam golongan itu. Jadi, aku tahu apa rasanya. Apa rasanya? Rasa best bila lelaki tengok ko tak kelip- kelip mata. Rasa HOT abesss arr.
Rasa kau la yang paling chantek di dalam Times Square tu walaupun kau tahu kau hanya berangan je lebih.
Tapi, what's the point? Kau bagi semua orang tengok body kau meliang-liuk, semua orang nak ngorat kau..kerana kau nampak HOT.
Tapi, tak ada seorang pun yang ingin mendekati kau kerana keikhlasan ingin merobah dan memimpin kau.
Tayang sana tayang sini, bagi orang raba sana sini. Mereka tak lebih mendekati kau hanya kerana ingin mengambil kesempatan. Tak rasa sedih ke?Macam sangat pathetic kan?

Percayalah, mana- mana lelaki pun pasti mahukan yang at least tahu menjaga maruah. Kalau dah terdedah sana sini pe barang bro... macam ayam jual kat Pasar Chow Kit je.

Tadi, aku baca blog sapa ntah. Ada gambar artis ni ( tak perlu sebut nama ) berdiri megah di sisi boyprennya sambil berposing ala- ala Paris Hilton. Malang sekali buat artis ini, beliau terlupa kot mencukur bulu ketiiaknya macam ternampak la rerambut halus itu terkeluar dari ketiak beliau. Omaigod! omaigod! Malu beb!

Ha, cuba kalau korang pakai pakaian yang sopan..baju lengan panjang yang longgar dan selesa. Kalau korang simpan bulu ketiak sampai leh buat tocang pon sapa tahu kan? Itu rahsia kamu saja. ( Kasihan suami kamu )

Apa- apa pun, jom pakai pakaian yang sopan. Barulah cool. Say no to bulu ketiak tersembul!
hahahaha

^^

6 comments:

Admiral Hafiz said...

"Say no to bulu ketiak tersembul!"

TERBAEK!
haha


Wow! Cantiknya Header Blog ni! Pencarian 10 Header Blog Tercantik 2010!

fadzlina said...

ahahaha!

pika said...

sengal..perlu laa pulak kn tersembul bulu ketiak!!haha~:P

F.a.S.h.E.e.H.a said...

Hahahaha! Nice entri. Nasihat yg bersahaja je tapi bermakna.

Memang ramai yg dh pakai tudung tapi niat kita tak tahu. Wallahualam. Masih ramai yang pakai tudung tapi balut badan. Huuu.

Kalau agak-agak bulu ketiak dah tesembul tu pakai la baju lengan. kalau boyfiee tegur tak ke malu. Hahaha.

fadzlina said...

pika : perlula..biau dorg sedaar

fasheeha :tau xpe.

"eh, bulu ketiak u trkeluar la syg"
"eh. xpela b. baru berangin.."

hakhakhak!

Anonymous said...

good job.. berpesan pesan pd orang lain, smbil mengingatkn diri sendiri.

tujukan pd diri kamu juga ya :D

by luckneverexist.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails