Pencanting tegar

12/2/10

Alhamdulillah ( ikut nada Maher Zain )

Salam alaik buat pembace blogku yang kucinta~~

okay..ahad lepas pada jam 0210 pagi mama n abah telah selamat tiba ke Malaysia setelah menunaikan haji denagn jayanya.
Alhamdulillah. ^^

 mama ku
abahku


ekceli tak banyak aku nak cerita.juz nak inform dorang da slamat tiba. ( peh! lame gile x hapdet! )

Dalam kesibukan kami menyediakan persiapan angah yang anytime leh beranak, nak pergi tengok Alya kat Jitra, kemas umah dan sediakan hidangan buat tetamu yang menziarah, aku tidak putus- putus diujiNya dalam memberikan kasih sayangku kepada sahabt- sahabatku.

Mereka lost, mereka tercari- cari. Sama seperti aku. Aku cuba membantu sedaya mungkin. Sebab bukannya apa, aku bukannya baik sangat.. at least, dengan membantu mereka aku juga dapat membantu diriku yang juga sedang turun naik imannya.

Buat dosa memang best, rasa nak buat hari- hari. Masa buat dosa mane nak ingat balasan semua. Sebab Syaitan Laknatullah telah menutup setiap pancaindera kita dengan keseronokan buat maksiat. Tapi bila kita dah sedar, ya Allah..ape aku dah buat ni?

Well, benda dah jadi, dosa dah ada dalam buku malaikat side kiri, ko nak kenang2 and nyesal down2 pun tak guna. Bukan boleh patah balik.
So, apa yang kita boleh buat?

BERTAUBATLAH.

nangis lah kat depan Dia. Jadikan pengalaman lalu satu pengajaran supaya kita sentiasa insaf dan rasa rendah diri di hadapanNya. Jangan memenjarakan dirimu dalam kekusutan.

Malam- malam tu eloklah kita bangun bertahajjud. Masa tu semua orang dah tidur. Suasana sunyi sepi.. damai je. Berceritalah dengan Dia, kerana Dia Maha Mendengar. Dia selalu ade je ngan kita. Jangan giveup untuk cari cahaya Ilahi.^^

So, aku harap, korang2 yang ada masalah tu terubat lah sikit dengan bait2 lagu nasihat aku. Aku bukanlah kaunselor, aku pun bukan orang alim..aku ni biasa je..cam kamu2..tapi sama2 lah kita berusaha yep!
InsyaAllah satu hari kita berjaya menemukan cinta abadiNya itu. 

Allahumma ameen.

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum.

lama tak singgah. alhamdulillah, parents dah selamat sampai ye. nice reminder. terima kasih ;)

CKB said...

same2..^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails