Pencanting tegar

5/17/10

buku indah

ingin sekali aku berterima kasih kepada rakan- rakanku yang tegar memberi semangat kepadaku ketika aku sedang jatuh tersungkur

nani, bard, nadia, amirah and asri


asri : kau selalu memberi kata- kata semangat kepadaku serta nasihat2 yang berguna. kau juga sering bimbang kalau2 aku sedang bersedih. thanx sbb ambil berat =)


amirah : thanx mira. mira selalu bagi tazkirah kat faz. faz ni ilmu agama tak pandai. tp mira selalu tunjukkan kepada faz keindahan mujahadah. thanx mira. n sampaikan salam rindu faz pada Kaabah ya. =)

nadia : hey my best friend. u are the greatest. no word can describe u. hope we'll get through this life together with smiles =)

bard : thanx sebab ambil berat. kau la member tido aku yang paling havoc..hahaha

nani : terima kasih nani. di saat aku sedang kecundang, kau tak putus2 beri kata2 semangat. lepas baca mesej2 kau, aku rasa semangat dan lega. thanx babe. ily!

************

di sini. bermulalah buku baru kehidupanku
tamatkan kesedihan lalu
lupakan saja
Tuhan tunjukkan kau jalan yang kau minta selama ini

*************


okay!
now im ready to face the upcoming adventure life!
everything that happens there's always reasons behind it

hidup tak selalunya indah
namun yang indah itu tetap akan jadi kenangan

walau sepahit mana kenangan itu, ia tetap akan jadi kenangan yang abadi
tak pernah menyesal melaluinya
cuma menyesal hadapi hidup lalu disulami dosa
cuba untuk berubah
mencari keindahan mujahadah ( dipetik dari kata2 amirah ) =)

Dari Nabi Sulaiman bin Daud as:
    " Sesungguhnya mengekang nafsu itu adalah lebih sulit saripada membuka sebuah kota sendirian "

maka marilah kita bermujahadah
mengekang nafsu serta melawan bisikan Syaitan
tak semua yang indah itu pahala
tak semua yang gembira itu halal

suka sekali dengan buku nukilan Harun Yahya
 " Romanticism : A Weapon of Satan "

banyak mengajar aku bahawa bukan semua yang majoriti itu sah di sisi syariat Islam
mula melihat dunia dari perspektif baru
bersama teman- teman yang setia bersama sujud bersama

=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails