Pencanting tegar

5/5/12

Masa yang panjang- Seremban

Sepanjang aku berada di Seremban.. aku banyak belajar. Atau bak kata Encik Amir.. " Bukan banyak belajar, banyak yang tak tahu."

Setepek di situ.
Mira, Looi dan Ecot masing- masing dah terer. Cepat je belajar nya. Aku macam masih menganga. Benda simple pun kelihatan loser.
Terlalu banyak yang perlu aku revise kembali.. terlalu banyak yang perlu aku kaji semua. Bak kata mereka..
" critical thinking."

Mungkin otak aku tak cukup critical lagi.

Encik Amir, Encik Rosli.. both of them hebat- hebat. Banyak ilmu yang aku nak cilok dari dorang. Tapi, sayang. Banyak yang aku belajar.. tapi yang tersimpan dalam frontal lobe untuk processing dan di temporal lobe untuk long term memory.. sikit. SANGAT.

Aku sedih sebenarnya. Aku ni.. memang slow learner. Lambattt sangat bila nak belajar something. Especially berkaitan dengan teknikal. Aku selalu susah nak relate teori dengan praktikal.

Kadang-kadang aku terfikir... aku ni tak layak jadi OT.

2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

tak pe, slow2 pun okay..jnji kita ade niat nk belajar dan lakukannyew, dah byk pahala yg kita dpt...

suke term ni " Bukan banyak belajar, banyak yang tak tahu."...hehehe nk cilok boley?? weee

CKB said...

sile2 :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails