Pencanting tegar

2/23/11

Lelaki kacak lelaki muka mintak penyepak

Hey lelaki kacak
Hey lelaki muka mintak penyepak
Apa kau runsing tentang rupa dan kepak?
Semuanya sama saja di sana kelak.

Hey lelaki kacak
Punya rupa idaman
Tidak sesaat pun kamu tak berteman
Tak tahu adakah mereka kawan mahupun lawan.

Hey muka mintak penyepak
Rupa sudah serupa perompak
Tengok pun rasa sakit hati rasa nak sepak
Baik kau belah jauh2 sebelum aku kokak

Hey lelaki kacak
Perangainya masyaAllah super jahat
Mainkan hati girl serupa lahanat
Apa kau ingat kau bagus sangat?

Hey lelaki kacak
Rambut tersusun sentiasa disikat
Semua perempuan kau nak pikat
Jahat gila kau rasa nak sebat

Kau selalu ingat kau sangat hebat
Terlupa ada lagi Maha Kuat
Rupa kau tu cuma untuk masa singkat
Baik kau cepat2 pergi bertaubat

Hey muka mintak penyepak
Rasa resah tak dipandang siapa
Hati berbudi penuh bahasa
Ilmu agama penuh di dada
Hey, jangan risau.. Allah kan ada? ;)

Hey muka mintak penyepak
Jangan dirunsing rupa pada manusia
Kerna hati itu lebih mulia
Kelak nur di hati terpancar di muka
Tika itu, oh indahnya kau miliknya siapa.

p/s: sedikit hiperbola. realitinya jujur.

7 comments:

Pembawa_Wacana said...

he he.... aku bace ikut rentak rap ni...

CKB said...

haha.. layan~~

selipar hijau said...

haha..rentak lagu rakyat pon bes ni..haha

rizwan's sweetheart said...

hahaha.. suka entry ni! memang absolutely!!!

nak doa pengasih depada al-quran? ellaki kacak pon datang etrpikat... dan tips jaga hubungan...

jom jengah blog fda dan komen2

CKB said...

SH : lagu pe ko nk gune? anak itik tok wi?hehe

fda: insyaAllah. :)

Adi Wahab said...

amboi...garangnye...

hehe...da msg yg baik.
kadang2 rupa yg kacak..sbgai 1 ujian..

Alhamdulillah...syukur atas apa yg ada..

CKB said...

ala, garang sbg hiperbola je.
;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails